Clean-label, un concept tot mai des întâlnit în România
Clean-label, un concept tot mai des întâlnit în România. Observăm faptul că în ultimii ani clean label-urile au devenit tot mai populare pe piața din România. Conceptul, existent într-o etapă incipentă strict în sectorul alimentar, s-a extins, consumatorii fiind în prezent mult mai interesați să achiziționeze produse „fără” anumite ingrediente tradiționale, criticate deseori de specialiști.
Așadar, fie că discutăm despre un aliment „fără coloranți artificiali”, „fără gluten”, „fără soia” sau despre un produs cosmetic „fără parfum” sau „fără iritanți”, observăm faptul ca astfel de mențiuni pe etichetă influențează comportamentul consumatorului, care a devenit mult mai interesat în a folosi produse calitative, fabricate în medii sigure, din ingrediente atent selecționate. Acesta este și motivul pentru care multi producători, chiar și cei locali, au devenit tot mai interesați să își promoveze produsele apelând la acest concept.
În ceea ce privește cadrul legal aplicabil, este de menționat faptul că fiecare industrie se raportează, atunci când aplică eticheta la segmentul legislativ specific, completat cu normele privind publicitatea înșelătoare și, pentru a se asigura nu doar de un comportament legal, ci și de unul etic, la codurile de bune practici privind clean-label.
De reținut este faptul că legislația în vigoare nu permite și nici nu interzice în mod expres utilizarea acestor mențiuni voluntare în materie de etichetare. Cu alte cuvinte, cadrul legal aplicabil nu expune, spre exemplu, condițiile care ar trebui îndeplinite pentru a se putea utiliza mențiunea „fără iritanți” sau „fără lactoză”.
În cadrul investigațiilor, autoritățile analizează corectitudinea informației transmisă consumatorului prin raportare la termeni și noțiuni pe care le poate înțelege atunci când citește o etichetă, aspectul central în cadrul unei astfel de verificări fiind corecta și completa informare a consumatorului.
Relevantă în decizia de a aplica o mențiune specifică conceptului clean-label este practica autorităților competente, care trebuie corelată cu lista ingredientelor produsului astfel încât consumatorului să îi fie expuse mențiuni care să corespundă realității și care să nu îl inducă în eroare.
Poți urmări articole de interes pentru afaceri pe pagina noastră de LinkdIn și Facebook.
Pentru mai multe detalii, poți lua legătura cu avocații noști specializați în etichetarea produselor și în dreptul consumatorului.