Consiliul Concurentei. Medicamente vs. suplimente alimentare.
|

Consiliul Concurenței. Medicamente vs. suplimente alimentare.

La nivelul lunii ianuarie 2022, Consiliul Concurenței a publicat un comunicat în cadrul căruia atrage atenția asupra necesității adoptării de reglementări care să elimine confuzia dintre medicamente și suplimente alimentare.

În cadrul acestui material (poate fi consultat aici), Consiliul Concurenței arată faptul că la nivelul consumatorilor există o confuzie între OTC (medicamente fără prescripție medicală) și suplimente alimentare, între cele două categorii existând diferențe prin raportare la scop. Medicamentul are ca scop tratarea sau prevenirea bolilor, în timp ce suplimentul alimentar completează o dietă alimentară normală, având efect nutrițional sau fiziologic.

Ținând cont de faptul că alegerile consumatorilor în materie de OTC-uri și suplimente alimentare se bazează, conform autorității, pe experiența împărtășită pe site-urile de comercializare a acestor produse, Consiliul Concurenței consideră că este necesară introducerea unor reguli specifice care să ajute la o informare corectă a consumatorilor, recomandând fie o evaluare a acestor mărturii/testimoniale/păreri din punct de vedere al conformității conținutului și afisarea comentariilor numai după evaluarea de către un moderator, fie să fie eliminată complet posibilitatea de a publica opinii cu privire la produse pe site-ul comerciantului, dacă acesta nu deține resursele necesare supravegherii și controlului conținutului. În lumina celor exprimate de către autoritate în comunicat, este recomandat ca producătorii ori distribuitorii unor astfel de produse pe teritoriul României (la care se pot adăuga și producătorii ori distribuitorii de dispozitive medicale care ar putea fi confundate cu OTC-urile sau suplimentele alimentare) să aibă în vedere, în cadrul programelor de conformare la regulile de concurență, să implementeze astfel de proceduri interne de verificare a conținutului, sau după caz, să elimine complet posibilitatea ca pe site-uri/canale social-media să fie publicate orice păreri privind efectele produselor sus-menționate.

De asemenea, autoritatea pune în discuție necesitatea unor elemente de diferențiere vizuală pentru suplimente alimentare (de exemplu, simboluri sau pictograme) astfel încât să fie diminuat riscul de confuzie și implementarea unui mecanism care să permită consumatorului verificarea suplimentului alimentar pe care intenționează să îl achiziționeze, mai precis a unei platforme unice dedicată suplimentelor alimentare.

Inclusiv în materie de publicitate, factor care influențează semnificativ comportamentul consumatorilor, Consiliul Concurenței recomandă autorităților cu competențe în domeniul suplimentelor alimentare îmbunătățirea cadrului legislativ privind publicitatea dispozitivelor medicale și adoptarea unor proceduri de avizare a materialelor de promovare. Trebuie, așadar, acordată o atenție sporită publicității suplimentelor alimentare, mai ales în contextul noii legislații aplicabile acestui segment începând cu anul 2020.

Poți urmări articole de interes legate de suplimente alimentare, medicamente și dispozitive medicale pe paginile noastre de LinkdIn și Facebook sau pe site-ul nostru.

Pentru mai multe detalii, poți lua legătura cu avocații noști specializați în domeniul farma și al publicității.

Distribuie articolul

Similar Posts

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *