Publicitate, marketing & promoții/ concursuri
În materie de publicitate, trebuie găsit echilibrul între creativitate și conformitate din punct de vedere legal și etic. Necunoașterea legislației specifice poate compromite o campanie, prin oprirea de la difuzare a unui spot TV ori radio sau a încetării unui concurs derulat în social-media.
Echipa noastră de avocați specializată in domeniul proprietății intelectuale și publicitate oferă o gamă largă de servicii dedicate prevenirii problemelor ce ar putea apărea urmare a derulării unei campanii astfel încât bugetul alocat pentru proiectul respectiv să nu fie afectat.
În ceea ce privește spoturile TV, radio sau din mediul online, echipa noastră poate oferi suport în analiza comunicării comerciale din punct de vedere al dispozițiilor legale dar și prin raportare la regulile etice aplicabile industriei din care fac parte produsele promovate.
Concursurile, indiferent dacă sunt organizate prin tragere la sorți ori prin mecanisme online care permit extragerea aleatorie a unui câștigător (așa-numitele „giveaways”) sau dacă presupun câștigul celui mai bun participat, presupun elaborarea în prealabil a unui regulament, fiind necesar, în anumite situații, ca documentul de campanie să fie autentificat de un notar public.
Campaniile de tipul „2+1 GRATIS”, „1+1 CADOU”, „EDIȚIE LIMITATĂ” , „25% GRATIS” presupun respectarea unor prevederi legale, consecințele încălcării acestora putând conduce la stoparea unor campanii în derulare, retragerea de la raft a produselor purtând ambalaje cu astfel de mențiuni sau chiar la modificarea etichetelor. De asemenea, consecințele cu privire la etichetare pot fi aceleași și în cazul mențiunilor asociate conceptului „clean label” din ce în ce mai des întâlnit pe piața din România de tipul „FĂRĂ COLORANȚI”, „FĂRĂ GLUTEN”, „FĂRĂ SOIA”, „FĂRĂ POTENȚIATORI DE AROMĂ”, „FĂRĂ LACTOZĂ”. Suportul oferit de echipa noastră de avocați poate consta în analiza etichetei prin raportare la prevederile aplicabile în materie de publicitate și a normelor specifice de etichetare aplicabile industriei din care fac parte produsele ce fac obiectul etichetării.
Tipuri de operațiuni în cadrul cărora echipa noastră de avocați poate oferi suport legal:
– analiză comunicare comercială – spot TV (inclusiv teleshopping), radio sau aferent unor campanii derulate în mediul online prin raportare la cerințele legale și etice aplicabile – publicitate înșelătoare, comparativă, plasare de produs, publicitate destinată copiilor, publicitate alimente, tutun, alcool, suplimente alimentare, produse cosmetice, dispozitive medicale, produse nealimentare, publicitate politică și electorală etc;
– analiză text materiale de promovare pentru mediul online/offline prin raportare la dispozițiile legale și etice aplicabile;
– redactare/revizuire acorduri co-branding;
– redactare/revizuire contracte cu agenții media și acorduri de confidențialitate;
– redactare/revizuire contracte de drepturi de autor pentru actori, interpreți și alte categorii de participanți la realizarea materialului publicitar;
– redactare regulament de concurs/campanie;
– redactare raport diligență juridică având ca obiect conformitatea site-ului/paginii social-media aferentă unui produs/campanii etc prin raportare la dispozițiile legale și etice aplicabile;
– analiză etichetă produs, inclusiv ambalaj promoțional sau clean-label prin raportare la dispozițiile legale și etice aplicabile în materie de dreptul consumatorului, dreptul publicității și alte norme de drept specifice industriei produselor promovate;
– redactare/revizuire regulamente de concurs organizate de influenceri;
– redactare/revizuire contracte privind prestarea de servicii de publicitate de către influenceri și acorduri de confidențialitate;
– redactare/revizuire contracte de barter;
– redactare/revizuire regulamente și politici privind protecția datelor aferente concursurilor realizate online sau offline;
– monitorizarea mărcilor ce fac obiectul campaniilor publicitare;
– consultanță juridică privind vânzările de soldare, vânzările promoționale, vânzările de lichidare, vânzări cu prime etc;
– training specializat pentru angajații din departamentul de marketing în materie de publicitate sau de protecție a datelor cu caracter personal;
– interrelaționare cu autoritățile publice/organismele de auto-reglementare competente în materie de publicitate și etichetare: Consiliul Național al Audiovizualului, Consiliul Român pentru Publicitate, Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului, Agenția Națională de Administrare Fiscală – Direcţia generală ajutor de stat, practici neloiale şi prețuri reglementate, Ministerul Sănătății, Consiliul Concurenței etc;
– redactare documente necesare și reprezentare în cadrul litigiilor având ca obiect încălcarea contractelor de publicitate.
Vezi si:
Servicii juridice în materie de proprietate intelectuală publicitate & influenceri
Servicii juridice în materie de suplimente alimentare, produse cosmetice, dispozitive medicale, medicamente
Training specializat angajați și servicii juridice în materie de protecție a datelor & DPO externalizat
Training pentru angajații din cadrul francizelor
Litigii francize & joint venture
Formular de intrebari
Datele cu caracter personal colectate prin intermediul acestui formular vor fi prelucrate exclusiv pentru a te contacta în vederea furnizării răspunsului la solicitarea pe care ne-ai adresat-o. Pentru mai multe informații te invităm să parcurgi în integralitate Politica de Confidențialitate.